Co jest najważniejszym czynnikiem przy budowie własnego tzw. programu lojalnościowego?

Czy wiesz, że dla większości spółek utrzymanie obecnego klienta jest wyjątkowo ważne do dalszego rozwoju spółki? Doskonale wiedzą o tym dyrektorzy i specjaliści ds. marketingu.

systemy lojalnościowe

Autor: eFile989
Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z narzędzi, które mogłyby dopomóc w utrzymaniu obecnych odbiorów przy naszej spółce są między innymi różnego typu działania reklamowe.
środki

Autor: powazny
Źródło: http://www.flickr.com
Jednak skutecznego systemu lojalnościowego, czyli tego typu, który skłania pojedynczych klientów do pozostania przy danej spółce nie można stworzyć w pojedynkę. Nie wystarczy nawet cały zespół fachowców ds. marketingu. Skuteczne systemy lojalnościowe muszą być wykonywane przez cały zespół, czyli przedstawicieli wszystkich działów spółki. Wliczać się do niego mogą pracownicy sprzedaży, IT czy też działu zamówień. Nad wszelakimi operacjami kuratelę powinni sprawować wspomniani wcześniej marketingowcy, jednak całe przedsięwzięcie nie powiedzie się, jeśli taki program nie będzie posiadał akceptacji zarządu spółki.
ciężarówka marki Scania

Autor: David J
Źródło: http://www.flickr.com
A czym w rzeczywistości są wymieniane tutaj systemy? Otóż duża część społeczeństwa posiada w portfelu przeróżne karty lojalnościowe, dzięki jakim zazwyczaj zbieramy różnego rodzaju punkty. Najistotniejszą ideą dla oferującej takie systemy lojalnościowe spółek jest to, aby suma nagród przekazywanych konkretnemu odbiorcy nie przekraczała zysków dzięki niemu wygenerowanych. Co interesujące, są one doskonałym instrumentem marketingowym również dla wielkich sieci kupieckich, jak i dla małych punktów, przykładowo restauracji czy też klubów fitness.

Warto także wspomnieć, że żeby zaimplementować wspomniany system w swej spółce, nie należy opracowywać go od podstaw, gdyż są przygotowane rozwiązania, które można by zaimplementować w swej firmie.