Jak wyglądają zadania portiera? Czy warto go zatrudniać w swojej firmie? O czym wiedzieć?

Są takie zawody, jakie są w stanie zdawać się niepozorne, zaś pracownicy, jacy je wykonują niewidoczni. Na pewno do tego rodzaju grupy jesteśmy w stanie zaliczyć portierów, bo z jednej strony jest to osoba, którą spotykamy przy wejściu do danego miejsca, z drugiej w sumie nie narzucająca się, ale instruująca na wyraźną prośbę petenta.

Z takiego względu jest pytanie: czy właściwie portier jest potrzebny, jeżeli mamy obecnie różnorakie elektroniczne systemy rejestracji i pozostałe nowinki?
gotówka

Autor: Mark Hodson Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze, że portier to pracownik, jakiego zadania są dokładnie ustalone. Informuje petentów konkretnej instytucji – urzędu, hotelu, większej firmy – o jej topografii i zasadach działania. Porter ma własne stanowisko blisko wejścia do budynku, które obsługuje, odpowiada ponadto za pozostałe zadania, takie jak wydawanie oraz zdawanie kluczy od pomieszczeń, prowadzi zeszyt raportowy czy zgłasza o różnorodnych nieprawidłowościach i usterkach.

Niby go nie widać i tylko czasem się aktywizuje, kiedy ktoś poprosi go o pomoc, a w rzeczywistości wie wszystko i widzi wszystko, żadna rzecz mu nie umknie. Jak widać chociażby z tego powodu to osoba, jaka powinna być zatrudniona w wielu miejscach, szczególnie takich, gdzie wiele rzeczy się dzieje a także każdego dnia pojawiają się nowi klienci czy petenci.

Szczególnie iż to stanowisko ma sens także w pozostałych sytuacjach, np. gdy wybuchnie pożar, będzie on wymuszał opuszczenie budynków przez pracowników i postronne osoby. Kieruje ewakuacją, ponieważ zna doskonale miejsce, w jakim pracuje, jesteśmy w stanie powiedzieć, że zna bardziej niż inny człowiek.