Na jakich interesantów nastawiony jest tzw. marketing relacji?

Doskonale wiemy, że typowe postaci reklamy nie dają zbyt wygodnych dla klientów okazji do wypowiedzenia ich opinii o reklamowanym w typowy sposób towarze. Faktem jest to, że niektóre spółki zatrudniają tzw. telemarketerów lub proszą o wypełnienie krótkiej ankiety, ale nie jest to za wygodne dla większej części klientów.
Z tego też powodu specjaliści ds. reklamy wymyślili inną postać interakcji ze swoimi potencjalnymi albo obecnymi odbiorcami.

Doszli mianowicie do wniosku, że najbardziej efektywną formą sprzedawania różnorodnych towarów albo usług jest bezpośredni kontakt z danym odbiorcą. Tak konkretnie funkcjonuje tak zwany marketing (www.dcn.pl/s14_dane_i_ich_segmentacja) relacji, zatem innymi słowy marketing związków. Najważniejszym aspektem tej formy jest nawiązywanie oraz późniejsze posiadanie bliskiej więzi z 1 klientem. Wymieniony typ marketingu jest z zasady ukierunkowany na utrzymywanie związków z obecnymi nabywcami. Łatwiej jest przecież zapytać o ocenę kogoś, kogo już znamy niż walczyć o nowego klienta, który być może jest już przywiązany do produktów wyprodukowanych przez konkurencję.
szkolenie

Autor: David Brewer
Źródło: http://www.flickr.com
Można by więc wykorzystać lojalność obecnego klienta i troszczyć się o jego dobrą o danej spółce opinię. Wtedy będzie to dla promującej się firmy znacznie mniej kosztowne niż starania o nowego odbiorcę.

Zadowolony dotychczasowy klient będzie potencjalnie polecał nasze towary lub usługi swoim znajomym. Ci natomiast będą potencjalnie powielać ten schemat. To natomiast mogłoby przynieść firmie zauważalne korzyści.