Czym jest DBMS i jakie zyski może przynieść używanie tego systemu?

Według najświeższych obserwacji statystycznych aż 97% marketerów do wykonywania działań marketingowych wykorzystuje specjalistycznych oraz dedykowanych danej firmie baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogłyby być to bazy dotyczące nie tylko aktualnych odbiorców, lecz także historia ich zamówień. Na takiej podstawie można by prowadzić kontrole predykcyjne, jakie mogą pomóc przepowiedzieć tendencje w zachowaniach odbiorców.
W tego typu sposób propozycja może zostać bardziej spersonalizowana oraz dopasowana niż gdyby z tych baz danych nie korzystali. W internecie funkcjonują zarówno darmowe bazy danych jak i indywidualne. Te ostatnie to bazy danych klientów konkretnych firm. Tego typu marketingowe bazy danych w niezwykle wydajny sposób pomagają sprzedawać przeróżne towary poszczególnym nabywcom. Marketing – polecane – oparty o bazy danych pozwala dokładniej zrozumieć zachowania obecnych oraz przyszłych klientów, a co za tym idzie także przewidywać ich zachowania. Oczywiście bez ingerencji w ich intymność, ponieważ odbiorcy musieli w przeszłości wyrazić zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych.
Bardzo łatwo dostępne są bazy danych spółek. Bazy te są podzielone na miasta albo branże. Istnieją także bazy danych telefonów komórkowych klientów indywidualnych. Także z podzieleniem na różne preferencje, np. chęć podpisania ubezpieczenia na życie czy chęć inwestowania pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc bazy rozdzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy B2C (Business to Customer).

Są to prawdopodobnie bardzo dobre narzędzia marketingowe, gdyż posiadają dosłownie wiele milionów potencjalnych klientów, do których trzeba wyłącznie wysłać swoją ofertę. Jeśli dostępne dla wszystkich bazy są tak obszerne, wystarczy sobie wyobrazić potencjał tkwiący w bazach, które mogą zostać utworzone na własne potrzeby.