Hipermarkety funkcjonują w naszym kraju już od kilkunastu lat. Bardzo odmieniły one oblicze handlu, niektórzy wręcz twierdzą, że niszczą one lokalnych, niewielkich sklepikarzy.
Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja sieci marketów i dyskontów jest ogromna, tak naprawdę w niewielkiej liczbie miejscowości nie będzie żadnego większego sieciowego sklepu. Ale wejście sieci handlowych do Polski zmieniło również w dużej mierze rynek reklamy, co tak naprawdę zwykli ludzie także bardzo często mogą obejrzeć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Chodzi mianowicie o reklamowe gazetki, jakie zaczęto używać do reklamowania oferty sklepu, w szczególności jakiś promocji i wyprzedaży. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami ma więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a duża ich część będzie robić na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o bardzo dużej skuteczności tego sposobu reklamowania, dziwić się więc nie ma czemu, że duże sklepy używają jej od lat, a coraz chętniej sięgają po nią także właściciele mniejszych firm.
Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania faktycznie potwierdzają ogromną skuteczność reklamowych gazetek, szczególnie że przeważnie i tak dotyczą one sklepów, w których na co dzień robi się zakupy. Przeciętna gazetka Lidl zawiera przede wszystkim informacje o towarach, które są właśnie promowane, i najczęściej są to produkty, jakie i tak się kupuje, to znaczy żywność czy środki czystości.
Gdy pomyślisz, że warto poznać więcej danych powiązanych z omawianą tutaj tematyką, zerknij pod link (http://banery-druk.net/banery-reklamowe-czestochowa) – tam znajdziesz pokrewne zagadnienia.
Jednak największym plusem gazetek jest to, że jeśli klient się zdecyduje i uda się już do sklepu, to przeważnie zostawi w nim znacznie więcej pieniędzy, bo oprócz produktów po które przyszedł zrobi również resztę zakupów. Gazetki mogą mieć zróżnicowaną formę, każdy ze sklepów wymyślił najbardziej odpowiedni na swoje potrzeby format i go używa, jeżeli ma on dużą skuteczność. Najczęściej ich grubość wynosi od kilku do kilkunastu stron, lecz mogą się zdarzyć również gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach jest operowanie cenami, jeżeli się napisze wysoką, starą cenę i obok niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród wielu klientów.